Pamięci "Żołnierzy Wyklętych"

1 marca obchodziliśmy Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych. Jest to polskie święto państwowe, poświęcone żołnierzom podziemia walczącym z aparatem komunistycznym.
W Tarnobrzegu obchody dnia pamięci o „Żołnierzach Wyklętych” poprzedziła Msza Święta w Kościele oo. Dominikanów. Następnie zgromadzeni udali się na plac Surowieckiego, gdzie przed popiersiem Hieronima Dekutowskiego odbyła się oficjalna część uroczystości. Po odśpiewaniu Mazurka Dąbrowskiego, głos zabrał Prezydent Tarnobrzega, Grzegorz Kiełb. - Tarnobrzeg pamięta o swoich bohaterach! Zebraliśmy się przed popiersiem Hieronima Dekutowskiego właśnie dziś, by zademonstrować, że pamiętamy. Że jesteśmy wdzięczni. Że potrafimy okazać szacunek należny tym, którzy walczyli, mimo, iż wiedzieli, że przyjdzie im złożyć w ofierze samych siebie, poświęcić własne życie. Nie bez przyczyny nazwano ich żołnierzami wyklętymi. Los obszedł się z nimi wyjątkowo okrutnie. Nie tylko za życia, ale także po śmierci nie mogą zaznać spokoju. Zamęczeni, zamordowani za wiarę w swoją ojczyznę, w wolność i niezależność. Dziś stajemy tu, przed popiersiem jednego z tych żołnierzy wyklętych i nazywamy go bohaterem. Oddajemy mu cześć i honor. Dziś możemy mówić otwarcie o jego poświęceniu. Dziś żyjemy w świecie o jaki on walczył – wolnym - mówił podczas swojego wystąpienia Prezydent Kiełb.
Po programie artystycznym w wykonaniu młodzieży z Publicznego Gimnazjum Katolickiego w Tarnobrzegu, nastąpiło uroczyste złożenie kwiatów przed pomnikiem Hieronima Dekutowskiego.
Krótko po zakończeniu tej części obchodów, w sali kameralnej Tarnobrzeskiego Domu Kultury odbyła się prelekcja Mirosława Surdeja z Referatu Badań Naukowych Instytutu Pamięci Narodowej w Rzeszowie, zatytułowana  „Hieronim Dekutowski, Cichociemny, Żołnierz Wyklęty”, połączony z projekcją filmu dokumentalnego „Kwatera Ł”
Wieczorem w murach Muzeum Historycznego Miasta Tarnobrzega odbył się także wernisaż wystawy „Legionowe Kadry”. Obchody Narodowego Dnia Pamięci o „ Żołnierzach Wyklętych” zakończyła debata młodzieży z Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Tarnobrzegu.
 

Rok 2015 rokiem Ruzamskiego

Rok 2015 rokiem Ruzamskiego
Na ostatniej sesji Radni Miasta Tarnobrzega zdecydowali, że rok 2015 będzie poświęcony osobie wybitnego malarza związanego z Tarnobrzegiem, Mariana Ruzamskiego.
Propozycję, aby uczcić pamięć Mariana Ruzamskiego, czyniąc go patronem roku 2015 w naszym mieście złożyło Tarnobrzeskie Towarzystwo Historyczne, uzasadniając to stanowisko jego ogromnymi zasługami dla naszej społeczności.
Marian Antoni Ruzamski urodził się 2 lutego 1889 roku w Lipniku. Studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Był uczniem tak wybitnych nauczycieli, jak Jacek Malczewski, czy Leon Wyczółkowski. Po studiach, w Luwrze szkolił swoje umiejętności kopiując dzieła sławnych mistrzów. I tu zastała go I wojna światowa. Zdecydował się więc wrócić do Galicji. Dołączył do swoich rodziców w Tarnobrzegu. Stąd później trafił do obozu w Charkowie i powrócił do kraju dopiero po Rewolucji Październikowej. W 1928 r. znów zamieszkał w Tarnobrzegu, w rodzinnym domu przy ul. Kościuszki 8.
W Tarnobrzegu artysta rozpoczyna najbardziej płodny okres swojego życia. Dużo maluje, zainspirowany pejzażami miasta, jego mieszkańcami, architekturą. Blisko związany z rodziną dr. Eugeniusza Pawlasa, współtworzy w jego domu – tzw. „Pawlasówce” – salon literacki. Utrzymuje kontakt listowny m.in. z Julianem Tuwimem, czy Tadeuszem Boyem-Żeleńskim, przyjaźni się z Emilem Zegadłowiczem. Sam także zajął się pisarstwem, publikując fraszki i wiersze. Zaś w malarstwie jego specjalnością stały się portrety, ale też pejzaże. Jego prace prezentowano na wystawach we Lwowie, Krakowie, Warszawie, Poznaniu i Pradze. Jego karierę przerwała II wojna światowa. Został zadenuncjowany przez sąsiada volksdeutscha i trafił do obozu w Auschwitz. Zmarł śmiercią głodową w obozie Bergen-Belsen 8 marca 1945 r., na parę dni przed wyzwoleniem.
Dzieła Mariana Ruzamskiego znajdują się w prywatnych kolekcjach oraz w muzeach w Rzeszowie, Sandomierzu, Wrocławiu, Lwowie, Pradze, a także obozowe rysunki w Oświęcimiu. 14 jego prac zostało zaprezentowanych na wystawie w Berlinie.
Jak podkreślają wnioskodawcy, Rok Mariana Ruzamskiego w Tarnobrzegu będzie godnym uhonorowaniem tego utalentowanego malarza, który tak dobrze czuł się w naszym mieście, tworzył tu, kochał nasze okolice i przyczynił się do rozsławiania ich piękna w Polsce i zagranicą.
W Tarnobrzegu obchody związane z postacią Ruzamskiego dopiero się rozpoczną. Tym czasem  w dniu 28 stycznia w Niemieckim Bundestagu w Berlinie otwarto wystawę p.t. Der Tod hat nicht das letzte Wort " (Śmierć nie ma ostatniego słowa). Na wystawie pokazano dzieła sztuki, bezpośrednich i pośrednich ofiar Holokaustu; Yehudy Bacona, Petera Kienea, Leo Haasa, Sigalit Landau. Według niemieckiej prasy najciekawszym dziełem na tej wystawie jest autoportret Mariana Ruzamskiego. Kuratorem wystawy jest Jürgen Kaumkötter, który 10 lat temu organizował wystawę, również w Berlinie zatytułowaną „Kunst in Auschwitz” (Sztuka w Auschwitz). Wtedy w osobnej sali pokazano kilkanaście obozowych prac tarnobrzeskiego artysty. Wystawę można było oglądać do końca lutego 2015 roku. Warto dodać, iż wspomniany Jürgen Kaumkötter wydał przed miesiącem książkę "Der Tod hat nicht das letzte Wort. Kunst in der Katastrophe 1933-1945" (Śmierć sztuki nie ma ostatniego słowa. W katastrofie 1933/45), w której osobny rozdział poświęcił twórczości Ruzamskiego.

Grafika: http://fulmanski.pl
 

Wykaz zawodników, którzy otrzymali stypendium sportowe

Wykaz zawodników, którzy otrzymali stypendium sportowe na okres styczeń – czerwiec 2015 r.

Dzień otwarty w SP nr 6

Sobota 28 lutego była Dniem otwartym w Szkole Podstawowej nr 6. Z tej okazji zaproszono na godz.10 dzieci sześcioletnie, ich rodziców i opiekunów.Przyszli uczniowie poznali szkołę, nowych kolegów i nauczycieli, a także uczestniczyli w ciekawych zajęciach. Zwiedzanie szkoły rozpoczęło się od spotkania z p. Dyrektor Wilhelminą Kropornicką, która ciepło powitała gości i zaprosiła do obejrzenia teatrzyku przygotowanego przez uczniów kl.III.
Następnie dzieci przeszły do sali komputerowej dla kl.I-III na zajęcia z j.angielskiego, a później spotkały się ze swoją przyszłą wychowawczynią p.M.Hudelą i wspólnie spędzili czas na ćwiczeniach z origamii. Kolejnym punktem
pierwszego pobytu w szkole były zabawy taneczno-ruchowe, które dostarczyły ich uczestnikom dużo śmiechu i dobrego humoru. Po niezwykle frapujących i przykuwających uwagę zajęciach z tabletami przyszła pora na poczęstunek
i krótki odpoczynek, po czym wszyscy udali się na II piętro budynku, aby obejrzeć ciekawe eksponaty i ciekawostki przyrodnicze. Ostatnim punktem poznawania szkoły była wizyta w Bibliotece szkolnej. Tu wśród interesujących
i kolorowych książek szybko ujawniły się zainteresowania małych czytelników i bardzo dobra znajomość bajek oraz baśni. W krótkim quzie rewelacyjnie rozpoznawali przedstawianych bohaterów książkowych. Dużym zainteresowaniem małych i dużych gości cieszyła się ''Księga imion dla dzieci''.
Pierwszy pobyt w nowej szkole według samych zainteresowanych był niezwykle udany i ciekawy, wcale nie śpieszyli się do domu, a początkowa nieśmiałość zniknęła gdzieś w miarę upływu czasu.
Mamy nadzieję, że spotkamy się znów we wrześniu.
 

Placówki niepubliczne

 

Ośrodek Rehabilitacyjno- Edukacyjno- Wychowawczy
Ul. Al. Niepodległości 2
39-400 Tarnobrzeg
Tel. 158225304
E-mail: orew_tarnobrzeg@poczta.onet.pl
Fax:  158232247
 

Euro-Szkoła Bis Zespół Szkół dla Dorosłych Jacka Sadrakuły
Ul. Św. Barbary 1C
39-400 Tarnobrzeg
Tel. 158231036
Email: sebastian@sardakula.com
Fax: 158231036
 

Euro-Szkoła Bis Zespół Szkół Prywatnych Sebastian Sadrakuła
Ul. Św. Barbary
Tel. 158231036
e-mail: sebastian@sardakula.com
Fax: 158231036
 

I Niepubliczne Policealne Studium Zawodowe BHP dla Dorosłych
Ul. Św. Barbary 1C
39-400 Tarnobrzeg
Tel. 158231036
E-mail: krzysiek@sardakula.com
Fax: 158231036
 

I Niepubliczne Uzupełniające Technikum Elektryczne dla Dorosłych
Ul. Św. Barbary 1C
39-400 Tarnobrzeg
Tel. 158231036
E-mail: krzysiek@sardakula.com
Fax: 158231036
 

I Technikum Informatyczne
Ul. Św. Barbary 1C
39-400 Tarnobrzeg
Tel. 158231036
E-mail: krzysiek@sardakula.com
Fax: 158231036
 

Niepubliczne Policealne studium Zawodowe Fryzjerskie dla Dorosłych
Ul. Św. Barbary 1C
39-400 Tarnobrzeg
Tel. 158231036
E-mail: krzysiek@sardakula.com
Fax: 158231036
 

Niepubliczne Policealne Studium Zawodowe Geodezyjne Dla Dorosłych
Ul. Św. Barbary 1C
39-400 Tarnobrzeg
Tel. 158231036
E-mail: krzysiek@sardakula.com
Fax: 158231036
 

Niepubliczne Policealne Studium Zawodowe Usług Kosmetycznych
Ul. Św. Barbary 1C
39-400 Tarnobrzeg
Tel. 158231036
E-mail: krzysiek@sardakula.com
Fax: 158231036
 

Publiczna Zasadnicza Szkoła Zawodowa dla Dorosłych
Ul. Św. Barbary 1C
39-400 Tarnobrzeg
Tel. 158231036
E-mail: krzysiek@sardakula.com
Fax: 158231036
 

Niepubliczne Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych
ul. Wł. Sikorskiego 2A
39-400 Tarnobrzeg
Tel. 156415174
E-mail: euroszkola.jch@interia.pl
Fax: 156415174
 

Niepubliczne Policealne Studium Elektryczne
Ul. Wł. Sikorskiego 2A
39-400 Tarnobrzeg
Tel. 156415174
E-mail: euroszkola.jch@interia.pl
Fax: 156415174
 

Niepubliczne Policealne Studium Informatyczne
Ul. Wł. Sikorskiego 2A
39-400 Tarnobrzeg
Tel. 156415174
E-mail: euroszkola.jch@interia.pl
Fax: 156415174
 

Niepubliczne Policealne Studium Pojazdów Samochodowych
Ul. Wł. Sikorskiego 2A
39-400 Tarnobrzeg
tel. 156415174
E-mail: euroszkola.jch@interia.pl
Fax: 156415174
 

Niepubliczne Policealne Studium Zawodowe
Ul. Wł. Sikorskiego 2A
39-400 Tarnobrzeg
Tel. 156415174
E-mail: euroszkola.jch@interia.pl
Fax: 156415174
 

Niepubliczne Uzupełniające Technikum Budownictwa dla Dorosłych
Ul. Wł. Sikorskiego 2A
39-400 Tarnobrzeg
Tel. 156415174
E-mail: euroszkola.jch@interia.pl
Fax: 156415174
 

Niepubliczne Uzupełniające Technikum Urządzeń Sanitarnych dla Dorosłych
Ul. Wł. Sikorskiego 2A
39-400 Tarnobrzeg
Tel. 156415174
E-mail: euroszkola.jch@interia.pl
Fax: 156415174
 

Niepubliczne Uzupełniające Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych
Ul. Wł. Sikorskiego 2A
39-400 Tarnobrzeg
Tel. 156415174
E-mail: euroszkola.jch@interia.pl
Fax: 156415174
 

Niepubliczne Uzupełniające Technikum Mechaniczne dla Dorosłych
Ul. Wł. Sikorskiego 2A
39-400 Tarnobrzeg
Tel. 156415174
E-mail: euroszkola.jch@interia.pl
Fax: 156415174
 

Niepubliczne Uzupełniające Technikum Pojazdów Samochodowych dla Dorosłych
Ul. Wł. Sikorskiego 2A
39-400 Tarnobrzeg
Tel. 156415174
E-mail: euroszkola.jch@interia.pl
Fax: 156415174
 

Elitarna Szkoła Służb Ochrony i Biznesu ,,COBRA”
Ul. Wyspiańskiego 12
39-400 Tarnobrzeg
Tel. 158232635
E-mail: sekretariat@psb.tarnobrzeg.pl
Fax: 158236790
 

Niepubliczna Szkoła Policealna w Profesjonalnej Szkole Biznesu
Ul. Wyspiańskiego 12
39-400 Tarnobrzeg
Tel. 158232635
E-mail: sekretariat@psb.tarnobrzeg.pl
Fax: 158236790
 

Niepubliczna Szkoła Policealna dla Dorosłych ,,NOVA”
Ul. SIenkiewicza 55A
39-400 Tarnobrzeg
Tel. 793684733
E-mail: rekrutacja@nova.szkola.pl
 

Niepubliczna Szkoła Policealna dla Młodzieży ,,NOVA”
Ul. SIenkiewicza 55A
39-400 Tarnobrzeg
Tel. 793684733
E-mail: rekrutacja@nova.szkola.pl
 

Profesjonalna Szkoła Biznesu
ul. Wyspiańskiego 12
39-400 Tarnobrzeg
Tel. 158232635
E-mail: sekretariat@psb.tarnobrzeg.pl
Fax: 158236790
 

Szkoła Policealna – Akademia Kreowania Wizerunku
Ul. Wyspiańskiego 12/90
39-400 Tarnobrzeg
Tel. 158233145
E-mail: akw@akwszkola.pl
Fax: 158233145
 

Akademia Rozwoju Zawodowego
Ul. Wyspiańskiego 13/5
39-400 Tarnobrzeg
Tel. 158222722
E-mail: akademia.tbg@op.pl
Fax: 158222722
 

Szkoła Policealna dla Dorosłych Towarzystwa Wiedzy Powszechnej
Ul. Św. Barbary 1B
39-400 Tarnobrzeg
Tel. 158223655
Fax: 158224972
 

Technikum Uzupełniające dla Dorosłych Towarzystwa Wiedzy Powszechnej
Ul. Św. Barbary 1B
39-400 Tarnobrzeg
Tel. 158223655
Fax: 158224972
 

Policealna Szkoła Centrum Kształcenia Europejskiego ,,WIEDZA”
Ul. Kopernika 1
39-400 Tarnobrzeg
Tel. 158221320
 

Policealna Szkoła Wiliams
Ul. Jachowicza 13
39-400 Tarnobrzeg
Tel. 158328581
 

Niepubliczne Uzupełniające Technikum Gastronomiczne dla Dorosłych
Ul. Kopernika 49
39-400 Tarnobrzeg
Tel. 158233151
Fax: 158233151

Nabór kandydatów na przedstawicieli organizacji pozarządowych w komisjach konkursowych

Prezydent Miasta Tarnobrzega

ogłasza nabór kandydatów na przedstawicieli organizacji pozarządowych w komisjach konkursowych opiniujących oferty na realizację zadań publicznych w 2015 r.

 

Kandydatami na przedstawicieli organizacji pozarządowych do komisji konkursowych mogą być członkowie organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzących działalność na terenie miasta Tarnobrzega oraz osoby wskazane przez te organizacje (nie będące ich członkami), z wyłączeniem osób reprezentujących organizacje pozarządowe, które wezmą udział w konkursie ofert na realizację zadań publicznych w danym zakresie w 2015 r.

Kandydatów na przedstawicieli organizacji pozarządowych do komisji konkursowej, zgłasza się na formularzu, stanowiącym Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Prezydenta Miasta Tarnobrzega w sprawie ogłoszenia naboru kandydatów na przedstawicieli organizacji pozarządowych w komisjach konkursowych opiniujących oferty na realizację zadań publicznych w 2015 r., dostępnym na stronie internetowej Urzędu Miasta Tarnobrzega w terminie od 27.02.2015 r. do 06.03.2015 r. do godz. 15:30 do Urzędu Miasta Tarnobrzega, ul. Mickiewicza 7, 39-400 Tarnobrzega. Decyduje data wpłynięcia do Urzędu.

Szczegółowe informacje znajdują się w pluku do pobrania.



 

Nowe dowody, ślub w plenerze oraz imiona obce dla dzieci

Wniosek o dowód lub akt urodzenia w dowolnym urzędzie, ceremonia zawarcia małżeństwa poza urzędem stanu cywilnego oraz możliwość nadawania dzieciom imion obcego pochodzenia – to zmiany, jakie czekają nas od 1 marca. Wiceminister spraw wewnętrznych Tomasz Szubiela oraz eksperci przedstawili szczegóły dotyczące nowego Systemu Rejestrów Państwowych i wprowadzonej ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego.

Od 1 marca urzędy gmin będą miały dostęp do Systemu Rejestrów Państwowych. Jest to jedna, centralna baza danych zawierająca m.in. rejestry PESEL, dowodów osobistych i aktów stanu cywilnego. W MSW we wtorek odbyła się konferencja, podczas której eksperci przedstawili zmiany, jakie wejdą w życie 1 marca 2015 roku.

Wniosek o dowód lub akt urodzenia w dowolnym urzędzie
Dzięki zintegrowanemu Systemowi Rejestrów Państwowych adres zameldowania nie będzie już decydował o miejscu prowadzenia wielu formalności urzędowych. Sprawy związane z dowodami osobistymi czy aktami stanu cywilnego załatwimy w dowolnym urzędzie gminy lub urzędzie stanu cywilnego na terenie całego kraju.  

Ślub poza urzędem
Od 1 marca przyszli małżonkowie będą mogli wziąć ślub poza urzędem stanu cywilnego. – Teraz jest to wyłączna decyzja kierownika urzędu stanu cywilnego. W 2014 roku 2400 osób zawarło śluby poza urzędem – powiedziała Karolina Grenda, dyrektor Departamentu  Spraw Obywatelskich. Od 1 marca możliwość ta będzie zawarta w ustawie. Każda para będzie mogła złożyć wniosek do kierownika urzędu. Pamiętajmy, że dzięki zintegrowanemu Systemowi Rejestrów Państwowych możemy złożyć go w dowolnym urzędzie na terenie całego kraju. Możemy również wybrać, inne niż urząd, miejsce ceremonii. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że musi być to miejsce gwarantujące zachowanie powagi i doniosłości ceremonii oraz bezpieczeństwa wszystkich uczestników. Za zorganizowanie takiej uroczystości przyszli małżonkowie, będą musieli zapłacić 1000 zł.

Nadawanie obcego imienia
Już wkrótce możliwe będzie również nadawanie dzieciom imion obcego pochodzenia. – W dobie otwartych granic, czerpiemy dorobek kulturalny z Unii Europejskiej czy państw trzecich. Myślę, że liberalizacja przepisów w tej kwestii będzie to sporym udogodnieniem dla obywateli – powiedziała dyrektor Karolina Grenda. Nadal będzie obowiązywał przepis mówiący, że dziecku można nadać maksymalnie dwa imiona. Rodzice przy wyborze imienia będą musieli pamiętać, że nie może być ono zdrobniałe, uwłaczające, ani ośmieszające. Decyzja o tym, czy zaproponowane przez rodziców imię spełnia wymagania przewidziane przez przepisy, należy do kierownika USC.

System Rejestrów Państwowych
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych we współpracy z Centralnym Ośrodkiem Informatyki podjęło decyzję o zintegrowaniu najważniejszych rejestrów państwowych. Tak powstał jeden System Rejestrów Państwowych (SRP), do którego będą miały dostęp wszystkie urzędy gminy w Polsce. Urzędnicy będą pracowali w aplikacji ŹRÓDŁO, dającej dostęp do danych. - To pierwszy etap informatyzacji rejestrów państwowych, z czasem będziemy oddawać kolejne produkty, które będą budowane w oparciu o ten system. Z e-usług będą korzystali zarówno obywatele, jak i instytucje -  podkreśliła dyrektor Karolina Grenda.

https://www.msw.gov.pl/pl/aktualnosci/12960,Nowe-dowody-slub-w-plenerze-oraz-imiona-obce-dla-dzieci.html

 

Nowy wzór dowodu osobistego

Uwaga zmiany! Łatwiej będzie załatwić sprawę w urzędzie. 1 marca 2015 r. wchodzą w życie  dwie  ważne z punktu widzenia mieszkańca ustawy: ustawa o dowodach osobistych oraz ustawa  o ewidencji  ludności.

Najważniejsze zmiany wprowadzone ustawą o dowodach osobistych to:
1.    możliwość złożenia wniosku o dowód osobisty w dowolnym urzędzie miasta/gminy  
w Polsce.

2.    możliwość złożenia wniosku o dowód osobisty  w sposób tradycyjny (w urzędzie gminy) lub drogą elektroniczną. Tradycyjny, papierowy formularz wniosku o wydanie dowodu osobistego winien być wypełniony i podpisany własnoręcznie przez osobę składającą wniosek, albo też formularz może zostać wypełniony przez pracownika gminy w oparciu o dane podane przez  petenta  oraz zawarte w rejestrze PESEL. Natomiast elektroniczny wniosek o wydanie dowodu osobistego winien być uwierzytelniony  bezpiecznym podpisem elektronicznym  (weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu) lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

3.    w imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych wniosek o wydanie dowodu osobistego składa jeden z rodziców, opiekun prawny lub kurator.

Zmiany spowodują, że wszystkie gminy pracujące dotychczas na różnych programach i rejestrach, zostaną podłączone do jednego Systemu Rejestrów Państwowych, uzyskując w ten sposób  dostęp do ogólnopolskiej bazy danych. Od momentu uruchomienia Systemu Rejestrów Państwowych urzędnicy będą z tego Systemu korzystali za pomocą  jednolitego dla wszystkich, programu do przetwarzania gromadzonych  danych, którą jest  aplikacja  ŹRÓDŁO.  

Wprowadzony zostanie również nowy wzór dowodu osobistego. Podstawowa różnica pomiędzy starym, a nowym dokumentem tożsamości polega na tym, że dokumenty wydane po dniu 1 marca 2015 r. nie zawierają już informacji o kolorze oczu i wzroście, ani zeskanowanego podpisu posiadacza dokumentu. Dowód nie będzie zawierał ponadto adnotacji o adresie zameldowania – nie będzie więc konieczności wymiany dokumentu tożsamości każdorazowo przy przeprowadzce. Uproszczony zostanie również sam formularz wniosku o wydanie dowodu osobistego.

Kolejna istotna zmiana wprowadzona przepisami ustawy o dowodach osobistych  dotyczy wymogów formalnych, co do rodzaju fotografii zamieszczanej w nowym dowodzie osobistym  oraz co do  terminu  wykonania tej fotografii. Wymogi techniczne odnoszące się do zdjęcia zamieszczanego w nowym dowodzie osobistym są bowiem analogiczne jak te, które dotyczą fotografii  umieszczanej w dokumencie paszportowym, zaś samo zdjęcie powinno być wykonane nie wcześniej niż  na 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o dowód.

Dowód osobisty będzie ważny przez okres  dziesięciu  lat,  z wyjątkiem dowodu osobistego wydanego dzieciom poniżej piątego roku życia, który będzie ważny przez okres pięciu  lat.

Ustawa  o dowodach osobistych wprowadza również ułatwienia w uzyskaniu tego dokumentu  dla osób z niepełnosprawnością. W praktyce oznacza to, że pracownik Urzędu Miasta  odbierze formularz wniosku o wydanie dowodu osobistego w miejscu pobytu osoby, która z powodu choroby lub niepełnosprawności nie może sama osobiście złożyć wniosku  o dowód w siedzibie urzędu. We wskazanym powyżej przypadku,  gotowy już dokument tożsamości będzie mógł w imieniu jego posiadacza odebrać  ustanowiony przez niego pełnomocnik,  legitymujący się pełnomocnictwem szczególnym do dokonania  tej czynności.

Uwaga!
Posiadany dotychczas dowód osobisty zachowuje swoją ważność do dnia upływu terminu ważności w nim określonego,  co oznacza, że posiadacz dowodu nie ma obowiązku wymiany  dokumentu przed upływem oznaczonego  terminu jego ważności.
Również, tak jak i dotychczas  - dowód osobisty otrzymywany jest nieodpłatnie.

Należy również mieć na uwadze, że nowe rozwiązania pomimo tego, iż docelowo mają być dla mieszańców korzystne i ułatwić  im załatwianie spraw w urzędzie, to w pierwszym okresie - w związku z wprowadzeniem  nowych zasad  i rozwiązań technicznych  mogą spowodować, że  czas załatwiania spraw  może się wydłużyć.

Utrudnienia dotyczące obsługi  petentów w zakresie ewidencji ludności i wydawania dowodów osobistych, jakie mogą nastąpić po 1 marca 2015 r.  mają związek z tworzonym przez MSW od kilku lat systemem opartym na budowie centralnych rejestrów, bowiem  aplikacja informatyczna, która wpierać będzie System Rejestrów Państwowych jest nadal modyfikowana i udoskonalana.

W związku z powyższym,  a także przewidywanymi  utrudnieniami w funkcjonowaniu urzędów,  MSW opracowało procedury awaryjne do zastosowania w początkowym, najtrudniejszym okresie wprowadzania i  funkcjonowania nowych rozwiązań.

Z góry za te – na pewno tylko przejściowe kłopoty – przepraszamy i prosimy o cierpliwość.

    Dodatkowe informacje w zakresie dotyczącym wskazanych powyżej zmian wprowadzonych przepisami ustawy o dowodach osobistych  i ustawy o ewidencji ludności  można znaleźć na stronie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych: https://msw.gov.pl/pl/tagi/1334,1-marca.html.
 

Rusza nabór do Przedszkoli

Rusza nabór do przedszkoli
Szanowni rodzice najmłodszych mieszkańców naszego miasta. Wydział Edukacji i Zdrowia Urzędu Miasta Tarnobrzega informuje, że od  2 marca 2015 r. rozpoczyna się rekrutacja dzieci na rok szkolny 2015/2016 do przedszkoli publicznych na terenie miasta.
Od 1 września 2015 r. na mocy przepisów ustawy o systemie oświaty, wszystkie dzieci sześcioletnie zostają objęte obowiązkiem szkolnym. W związku z tym od 1.09.2015 r. nie będzie tworzonych w szkołach podstawowych  oddziałów przedszkolnych dla  dzieci 5-letnich (tzw. klas zerowych). Dzieci 5-letnie, zgodnie z przepisami są objęte obowiązkiem wychowania przedszkolnego. Jeżeli rodzice nie widzą potrzeby zapisania tych dzieci na dłuższy pobyt do przedszkola,  mogą one realizować  w przedszkolu bezpłatną  5-godzinną podstawę programową.

Warto podkreślić, że przedszkola w Tarnobrzegu posiadają wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną, są dobrze wyposażone i przyjazne dzieciom. Zachęcamy rodziców do zapisów.

Lista placówek:

Przedszkole Nr 1-  ul. Kosmonautów 4
Przedszkole Nr 2 - ul. Kochanowskiego 7
Przedszkole Nr 3 - ul. Dekutowskiego 2
Przedszkole nr 4 – ul. Por. Jana Tracza 2
Przedszkole Nr 5-  ul. Dekutowskiego 19
Przedszkole Nr 6-  ul. 1 Maja 14
Przedszkole Nr 7 - ul. Zwierzyniecka 4
Przedszkole Nr 8 - ul. Sobowska 1
Przedszkole Integracyjne Nr 9 - ul. Wiejska 4
Przedszkole Nr 12 - ul. Dabrowskiej 10
Przedszkole Nr 13 - ul. Sokola 8
Przedszkole Nr 15-  ul. Św.Barbary 9
Przedszkole Nr 17 - ul. Orzeszkowej 7
Przedszkole Nr 18 - ul.Kościelna
 

Nowoczesne pracownie w PWSZ

Od tego roku akademickiego Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnobrzegu uruchomiła nowy kierunek. Jest nim Pielęgniarstwo. W czwartek oficjalnie uruchomiono nowe pracownie, które posłużą studentom tego kierunku. Pracownie wyposażone są w wysokiej jakości sprzęt za ponad 300 tysięcy złotych.
Decyzja o kształceniu przyszłych pielęgniarek została poprzedzona wnikliwą analizą zapotrzebowania pracodawców. Utworzenie tego kierunku wymagało nawiązania współpracy z praktykami, zarówno w płaszczyźnie dydaktyczno-naukowej, jak również organizacyjnej. Z uwagi na to, iż kształcenie na kierunkach praktycznych wiąże się z koniecznością tworzenia infrastruktury dydaktycznej odpowiadającej współczesnym wymogom kształcenia praktycznego, tarnobrzeska uczelnia została zobligowana do utworzenia pracowni, w których studenci będą mogli kształcić praktyczne umiejętności zawodowe. Dzięki zaangażowaniu całej społeczności akademickiej oraz wsparciu finansowym samorządów lokalnych, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa i prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu utworzyła i wyposażyła w nowoczesny sprzęt medyczno-dydaktyczny trzy „Pracownie umiejętności pielęgniarskich” oraz dwie „Pracownie anatomii i fizjologii”. Pracownie wyposażone są w wysokiej jakości sprzęt za ponad 300 tysięcy złotych.

- W dniu dzisiejszym oficjalnie otwieramy Pracownię Umiejętności  Pielęgniarskich - mówił rektor PWSZ w Tarnobrzegu, dr Paweł Maciaszczyk. - Pracownie posłużą studentom do praktycznego nabywania umiejętności zawodowych. Ta inwestycja pochłonęła wiele środków finansowych i ogrom pracy. Jest wynikiem życzliwości Ministerstwa oraz jego zgody na otworzenie tego kierunku. Chcieliśmy pokazać zaproszonej pani minister jak przygotowaliśmy nasza uczelnie do kształcenia studentów pod tym kierunkiem.

W uroczystym otwarciu pracowni uczestniczyła  Wiceminister Nauki i Szkolnictwa Wyższego, dr hab. Daria Lipińska-Nałęcz.

- Gratuluję władzom uczelni trafności wyborów i decyzji. Ideą szkoły wyższej jest wychodzenie naprzeciw potrzebom studentów - mówiła do zgromadzonych na auli minister Lipińska-Nałęcz. Gratuluje państwu umiejętności budowania znakomitego zaplecza ludzkiego, bez którego najlepsze nawet plany i założenia nie ziściłyby się. Chciałam również pogratulować umiejętności skupiania się ponad podziałami politycznymi. Na państwa przykładzie widać, że jest to możliwe. Mam niezwykłą przyjemność być tutaj razem z państwem przy okazji ważnego wydarzenia, pokazującego, że wszyscy zrozumieliście, jaką funkcję w regionie powinna pełnić szkoła wyższa.  Bądźcie zadowoleni, bądźcie szczęśliwi, bądźcie ludźmi spełnionymi, bo to niezwykle ważne - zakończyła pani minister.
W nowych pracowniach studenci mają możliwość trenowania wykorzystując fantomy do pielęgnacji, resuscytacji krążeniowo-oddechowej, nauki cewnikowania czy  pielęgnacji odleżyn. Dzięki znajdującym się na wyposażeniu pracowni modelom studenci mogą uczyć się wykonywania iniekcji domięśniowych, wstrzyknięć podskórnych i dożylnych. Aparaty do badania ciśnienia, stetoskopy, pompy infuzyjne, aparaty EKG i drobny sprzęt medyczny jak narzędzia chirurgiczne, materiały opatrunkowe, bielizna pościelowa i sprzęt jednorazowego użytku dopełniają wyposażenia i zbliżają warunki nauki w pracowni do funkcjonowania sali szpitalnej. Wyposażenie zapewnia możliwość kształcenia umiejętności pielęgnowania dorosłego, dziecka i niemowlęcia w warunkach szpitalnych i poza szpitalnych oraz realizację celów kształcenia.

 
 

Mistrzostwa Polski w klasie Optimist do lat 9 odbędą się w Tarnobrzegu !

Zarząd Jacht Klubu Kotwica informuje, iż Tarnobrzeg oficjalnie został wybrane gospodarzem MPSKO do lat 9. W roku ubiegłym Zarząd Polskiego Stowarzyszenia Klasy Optimist pierwszy raz wybrał nasz klub w drodze konkursu do realizacji tak dużego przedsięwzięcia. W tym roku do konkursu na organizację Mistrzostw stawały takie kluby jak: Stal Gdynia czy Mos Iława. Mistrzostwa odbywać się będą od 14 do 16 sierpnia 2015 r. na Jeziorze Tarnobrzeskim.
                                                            

                                                             Z żeglarskim pozdrowieniem
                                                             Prezes JKKT
                                                             Janusz Bobula
 

Protokół z konsultacji projektu uchwały

Protokół z konsultacji projektu uchwały dot. zmian Programu współpracy Miasta Tarnobrzega z organizacjami pozarządowymi

Zmiana terminu rozstrzygnięcia konkursów dla NGO

Zarządzenie Prezydenta Miasta Tarnobrzega zmieniające Zarządzenie w sprawie ogłoszenia i szczegółowych warunków otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu Sportu oraz Zdrowia i zapobiegania patologiom określonych w Programie współpracy Miasta Tarnobrzega z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2015.

Zaproszenie na obchody Narodowego Dnia Żołnierzy Wyklętych

Instytut Pamięci Narodowej Oddział w Rzeszowie, Prezydent Miasta Tarnobrzega, oraz Muzeum Historyczne Miasta Tarnobrzeg zapraszają  1 marca 2015 roku na obchody Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych
W programie:
godz. 12.30 - Msza Święta w Kościele  OO. Dominikanów w intencji        „ Żołnierzy Wyklętych”
godz. 13.30 – złożenie wiązanek kwiatów pod Pomnikiem Hieronima Dekutowskiego
godz. 14.00 – Tarnobrzeski Dom Kultury
- prelekcja dra Krzysztofa Tochmana (IPN Rzeszów) pt.                           „ Hieronim Dekutowski, cichociemny, Żołnierz Wyklęty”
- pokaz filmu dokumentalnego pt. „ Kwatera Ł” w reż. Arkadiusza Gołębiewskiego
godz. 18.00 - Muzeum Historyczne Miasta Tarnobrzega
-  rodowody Wyklętych- wernisaż wystawy „ Legionowe kadry”
- debata młodzieży Liceum Ogólnokształcącego im. M. Kopernika          „ Polski patriotyzm wczoraj, dziś i jutro”
 

Konkurs fotograficzny w Szkole Podstawowej nr 11 w Tarnobrzegu

W niedzielne popołudnie 22 lutego 2015 r. w Szkole Podstawowej nr 11 w Tarnobrzegu miało miejsce uroczyste podsumowanie trzech miejskich konkursów pod patronatem Prezydenta Miasta Tarnobrzeg p. Grzegorza Kiełba zorganizowanych przez nauczycieli Jedenastki połączone z licytacją laleczek na rzecz organizacji UNICEF w ramach akcji „WSZYSTKIE KOLORY ŚWIATA”.
Celem konkursu fotograficznego „Tarnobrzeg w obiektywie –Złota Polska Jesień” było ukazanie piękna naszego miasta i rozwijanie zainteresowań fotograficznych wśród uczniów tarnobrzeskich szkół. Laureatami w tym konkursie zostali:
Szkoła Podstawowa klasy I – III:
 I miejsce Aleksandra Robutka – Szkoła Podstawowa nr 9
 II miejsce Karol Czech – Szkoła Podstawowa nr 11
III miejsce Zofia Mierzwa – Szkoła Podstawowa nr 8
Szkoła Podstawowa klasy IV – VI :
I miejsce Klaudia Jesionek - Szkoła Podstawowa nr 8
II miejsce Mikołaj Majka - Katolicka Szkoła Podstawowa
III miejsce Marcin Szewc - Szkoła Podstawowa nr 11

Gimnazjum:
I miejsce  Patrycja Stępień – Gimnazjum nr 1
II miejsce  Monika Stępień – Gimnazjum nr 3
III miejsce Julia Prawica – Katolickie Gimnazjum
Za organizację konkursu były odpowiedzialne panie: Renata Rębisz, Justyna Sitek i Anna Maruszak.
Następnie rozstrzygnięto konkurs „Magic card”, którego organizacją zajęła się p. Alicja Kutyła. Zadaniem konkursowym było wykonanie kartki o tematyce bożonarodzeniowej wraz z życzeniami w języku angielskim.
Laureaci konkursu:
kl. I – III:        
Emilia Goliszek -Szkoła Podstawowa nr 9
Amelia Sus -  Społeczna Szkoła Podstawowa
Nikola Biało -  Szkoła Podstawowa nr 10
Maja Zioło -   Szkoła Podstawowa nr 11
Krzysztof Mierzyński -Szkoła Podstawowa nr 11

kl. IV-VI:
Magdalena Włodyka  - Szkoła Podstawowa nr 6
Anna Mucha  -  Szkoła Podstawowa nr 9
Kacper Adamkiewicz -Społeczna Szkoła Podstawowa
Kacper Kuczyński  - Społeczna Szkoła Podstawowa
Kamila Maciąg   - Szkoła Podstawowa nr 11

Ostatnim z podsumowywanych konkursów był Miejski Konkurs Plastyczno- Informatyczny „Cztery pory roku na monitorze mojego komputera – malowanie na ekranie –ŚWIAT W ZIMOWEJ SZACIE”. Jego organizacją zajęły się panie: Dorota Zioło i Alicja Kutyła.
Laureaci konkursu:
I miejsce
Zioło Maja   -   Szkoła Podstawowa nr 11  w Tarnobrzegu
Hynek Patrycja -  Szkoła Podstawowa nr  4  w Tarnobrzegu
Skura Emilia -  Szkoła Podstawowa nr  8 w Tarnobrzegu
II miejsce
Krawiec Magdalena - Szkoła Podstawowa nr 4  w Tarnobrzegu
Zioło Kamil -  Szkoła Podstawowa nr 11  w Tarnobrzegu
Zasuwa Mateusz -  Szkoła Podstawowa nr 4 w Tarnobrzegu

III miejsce
Bieniek  Wiktoria - Szkoła Podstawowa nr 10 w Tarnobrzegu
Malicka Aleksandra  - Szkoła Podstawowa nr  10  w Tarnobrzegu
Cieślak Bartosz  - Szkoła Podstawowa nr 8  w Tarnobrzegu

Wyróżnienia
Rębisz Dariusz -  Szkoła Podstawowa nr 4  w Tarnobrzegu
Wieczorek Konrad - Szkoła Podstawowa nr 10  w Tarnobrzegu
Komada Filip -  Szkoła Podstawowa nr 8  w Tarnobrzegu
Karolina Madej – Szkoła Podstawowa nr 8 w Tarnobrzegu
Stasiowska Magdalena  - Szkoła Podstawowa nr 10  w Tarnobrzegu

Licytację lalek prowadziły nauczycielki p. Anna Maruszak, Justyna Sitek i Renata Rębisz. Uczniowie i nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 11 w Tarnobrzegu przygotowywali 26 charytatywnych, szmacianych laleczek UNICEF. Każda z nich ma swoją tożsamość. Dzieci same wybrały kraj pochodzenia dla wykonanej przez siebie laleczki, określiły kolor skóry, strój, a także imię i wiek, które umieściły w „akcie urodzenia”. Choć lalek było tylko 26, to zostały zlicytowane na łączną kwotę 1 tysiąc 930 złotych. Najdroższą lalką był Zorro, który osiągnął cenę 150 złotych, a jego twórcą jest Patryk Sempruch z kl. IV. Jesteśmy dumni, że osiągały one zawrotne ceny i wszystkie znalazły nowych właścicieli. W akcję szycia lalek zaangażowała się tradycyjnie nauczycielka p. Renata Rębisz, która uszyła 2 lalki i przekazała je na licytację. Szlachetny gest wykonał emerytowany Dyrektor szkoły p. Jan Kwaśnik, który przekazał na licytację książkę swojego autorstwa. Dochód z jej sprzedaży również trafi do potrzebujących dzieci w Afryce. Celem projektu było kształtowanie wśród dzieci i młodzieży postawy tolerancji i otwartości na inne kultury, pokazanie uczniom, że pomaganie może być nie tylko pożyteczne, ale także przyjemne oraz zebranie środków na ratowanie życia dzieci w Sudanie Południowym. Koordynatorem akcji w szkole była p. Justyna Sitek. Organizatorzy serdecznie dziękują wszystkim, którzy włączyli się w akcję „Wszystkie Kolory Świata”.
 

Dni Patrona Szkoły SP 4

23 i 24 lutego w Szkole Podstawowej nr 4 im. Mikołaja Kopernika w Tarnobrzegu obchodzono Dni Patrona Szkoły. Z tej okazji uczniowie uczestniczyli w niezwykłych zajęciach astronomii w mobilnym  planetarium URSA MAJOR. Uczestnicy spotkania mogli obserwować zjawiska astronomiczne i geograficzne zachodzące na niebie oraz mogli dowiedzieć się o prawach fizycznych rządzących ruchem ciał niebieskich. Była to również  okazja do poszerzenia wiedzy uczniów i odbycia podróży w niezwykły świat astronomii.
W planetarium uczniowie odbyli podróż przez Układ Słoneczny.  Mogli bezpośrednio w trakcie seansu zadawać nasuwające się im pytania. Prowadzący zajęcia pan Marek Pytlewski z Łodzi, pasjonat astronomii,  w sposób niezwykle przystępny i ciekawy udzielał na nie odpowiedzi.
 

Wielki sukces uczennicy klasy integracyjnej Gimnazjum nr 2

 W  zorganizowanym  23 lutego 2015 roku VI Miejskim Dyktandzie dla Dzieci i Młodzieży wielki sukces odniosła uczennica klasy integracyjnej Gimnazjum nr 2 w Tarnobrzegu, Paulina Niedziałek, która zdobyła Tytuł  Mistrza Ortografii w kategorii gimnazjów.
 Mimo ograniczeń wynikających z niepełnosprawności, pokonała swoich rówieśników ze wszystkich tarnobrzeskich gimnazjów.  Paulina  uczęszcza do klasy IIA, która jest pierwszym oddziałem integracyjnym w Tarnobrzegu na poziomie gimnazjalnym. Oprócz niej, w klasie liczącej ogółem 17 osób,  uczy się troje dzieci z orzeczeniami o kształceniu specjalnym.
Po półtora roku pracy klasa może poszczycić się wieloma sukcesami edukacyjnymi i wychowawczymi. Wystarczy powiedzieć, że średnia ocen klasy za każdy miniony semestr oscyluje w granicach 4,5, a prawie połowa uczniów ma średnią powyżej 5,0. Jednak w wypadku klasy integracyjnej o wiele większą wartość mają  sukcesy wychowawcze, wyrażające się w zwiększeniu stopnia akceptacji uczniów niepełnosprawnych w środowisku szkolnym, budzeniu w zdrowych uczniach potrzeby pomocy kolegom z różnymi ograniczeniami edukacyjnymi i fizycznymi, a przede wszystkim budzeniu empatii dla rówieśników wymagających pomocy.
Wszystko to udało się osiągnąć dzięki wielkiemu zaangażowaniu i zrozumieniu nauczycieli uczących w klasie integracyjnej. Przyjazna  atmosfera panująca w tym zespole to przede wszystkim zasługa wychowawcy, nauczycieli wspomagających i samych uczniów. W klasie integracyjnej zawiązują się przyjaźnie między dziećmi zdrowymi a niepełnosprawnymi , co stwarza swoisty klimat niemożliwy do osiągnięcia w klasach ogólnych.
Nauka w takiej klasie to wielka radość dla dzieci niepełnosprawnych, w tym również dla Paulinki, dla której szkoła stała się czynnikiem stymulującym jej rozwój społeczny i emocjonalny. Bardzo chętnie uczestniczy w zajęciach szkolnych,  stara się osiągać jak najlepsze wyniki w nauce i rozwijać swoje zainteresowania. Wielką pasja Paulinki jest muzyka, która jej towarzyszy od najmłodszych lat. Uczy się grać na pianie i śpiewać w Niepaństwowej Szkole Muzycznej. Swoimi zdolnościami dzieli się z innymi uczniami, wspólnie występując w  uroczystościach szkolnych.  Wiele radości sprawia jej nauka języków obcych, szczególnie języka angielskiego.  Jest wesołą i pogodnie usposobioną dziewczynką, która mimo swoich ograniczeń, stara się dorównać zdrowym rówieśnikom.
Jak widać po ostatnim sukcesie, w ortografii potrafi być nawet od nich lepsza. Uzyskanie Tytułu Mistrza Ortografii to wielki to osobisty sukces Paulinki, ale również wielkie osiągnięcie całej społeczności Gimnazjum nr 2 w Tarnobrzegu, w którym integracja stała się jednym z priorytetów kształcenia i wychowania. Gratulujemy.

 

Przerwa w dostawie wody.

Tarnobrzeskie Wodociągi Spółka z o.o. uprzejmie informuje, że w związku z realizacją zadania pt. „Przebudowa drogi wewnętrznej ul. Prusa” i  włączeniem  do eksploatacji nowego odcinka sieci wodociągowej w ulicy Prusa w dniu 26 lutego ( czwartek ) od godziny 8.00 do godziny 11.00 wystąpi przerwa w dostawie wody dla budynków wielorodzinnych prze ulicy Zwierzynieckiej 14, ulicy Prusa 1, 5 i 9, ulicy Marii Dąbrowskiej 31 i 33 oraz pawilonów handlowych przy ulicy Zwierzynieckiej 12 A-D i 16 A-H.  Ewentualne pilne potrzeby dowozu wody dla potrzeb sanitarnych należy zgłaszać telefonicznie na numer telefonu pogotowia wodociągowego : 15 823 21 10. Za powstałe utrudnienia serdecznie naszych odbiorców przepraszamy.

Nabór do Gimnazjalnego Ośrodka Szkolenia Sportowego Młodzieży

Konkurs LOSPED.

KONKURS LOSPED
OLIMPIADA TRANSPORTOWO-LOGISTYCZNA
Szczegóły konkursu
•    Aby zostać pełnoprawnym uczestnikiem konkursu należy przesłać zgłoszenie do 16.03.2015r. na e-mail:tarnobrzeg@wsh-kielce.edu.pl lub zarejestrować się osobiście w dziekanacie Wyższej Szkoły Handlowej im. Bolesława Markowskiego         w Kielcach w Zamiejscowym Wydziale Nauk Ekonomicznych w Tarnobrzegu przy       ul. Moniuszki 6.
•    W konkursie mogą wziąć udział wyłącznie uczniowie klas maturalnych z województwa podkarpackiego i świętokrzyskiego.
•    W ramach Olimpiady przeprowadzone zostaną dwa etapy:
I ETAP – część teoretyczna, która składa się z testu jednokrotnego wyboru zawierającego 20 pytań.
II ETAP – część praktyczna, polegająca na wykonaniu dwóch zadań z wykorzystaniem specjalistycznych urządzeń rejestrujących czas pracy kierowcy (tachograf cyfrowy, analogowy).
•    Uczestnictwo w Konkursie „LOSPED” Olimpiady transportowo-logistycznej jest bezpłatne.
•    Organizatorzy zapewniają catering w formie szwedzkiego stołu oraz bezpłatny transport  ze szkoły do siedziby Wydziału pod warunkiem wcześniejszego zgłoszenia tego faktu przy liczbie uczestników nie mniejszej niż 3 osoby.
•    Informacje oraz Regulamin Konkursu dostępne są na stronie internetowej www.tarnobrzeg.wsh-kielce.edu.pl
ODWAŻ SIĘ!
PRZEŻYJ NAUKOWĄ PRZYGODĘ I ZDOBĄDŹ CENNE NAGRODY:
TABLET, NAWIGACJA, PENDRIVE 64GB
START – 26.03.2015, GODZ 10.30
WSH Tarnobrzeg, ul. Moniuszki 6
ZAPRASZAMY !!!
Wyższa Szkoła Handlowa w Tarnobrzegu
ZSP nr 2 w Tarnobrzegu
PKS Sp. z o.o. w Tarnobrzeg